Aids Kampagne 2018

Har du hørt om katte-AIDS?

Katte-AIDS er en meget farlig og smitsom sygdom. Katte-AIDS kan ikke helbredes! Sygdommen er en virusinfektion, der gradvist medfører ødelæggelse af de hvide blodlegemer, som er nødvendige for at beskytte organismen mod sygdom. Symptomer på katte-AIDS er ikke helt specifikke. Katten udvikler tit betændelse i mundhulen og i tandkødet. Der kan desuden være luftvejslidelser, sekret (pus) fra næse og øjne, blodmangel og diarré. Symptomerne ses oftest hos ældre katte, fordi sygdommen udvikler sig langsomt.

Vil du have din kat testet for katte-AIDS? Vil du have din kat neutraliseret?

Vi tilbyder at teste din kat for katte-AIDS. Er testen positiv aflives katten. Er testen negativ kan du få neutraliseret og øremærket din kat for kun 550 kr. i egenbetaling. Test for katte-AIDS og neutralisering foregår hos foreningens dyrlæge. Skriv en e-mail til  dyrevaernsforening@gmail.com hvis du vil ansøge om at få testet din kat for katte-AIDS eller neutraliseret.

Vi håber du har lyst til at tegne et medlemsskab i foreningen. Du er med til at gøre en forskel og hjælpe den næste herreløse kat.

Vær opmærksom på: Vi har afsat en sum penge til denne kampagne og "først til mølle princippet" vil gælde.

Yderlig information om katte-AIDS og smitte m.v.

Hvilke katte er så i farezonen?? Sygdommen smitter ved parring og slagsmål. Udekatte der slås tit, er i stor fare, men den størst risikogruppe er de katte der parrer sig. Her vil der næsten ske smitteoverførsel ved hver parring. Derfor er den bedste beskyttelse, at få din kat neutraliseret.

Vildkatte lever livet farligst, da de både slås og parrer sig jævnligt. Jo flere vildtlevende og herreløse katte der findes jo flere katte vil være smittet med katte-AIDS!

Danmark har mellem 400.000 og 500.000 vildtlevende katte

Har du mange vildkatte i dit område, skal du passe på dine katte.

Vi har konstateret udbrud af katte-AIDS i Haderslev, Hoptrup, Sommersted, Rødding og Vojens

Generalforsamling 2018

Hammelev d.06.02.2018.

Kattensuge

Uge 39  er kattens uge og sammen med dyrlæger og andre dyreværnsorganisationer sætter vi fokus på det ansvarlige ejerskab.

Fodre d…

• Generalforsamling 2017

Hammelev d.11.02.2017.

Generalforsamling i

Sø…

• Aids Kampagne 2018

Har du hørt om katte-AIDS?

• Neutralisering af kat i 2018

Sønderjyllands Dyreværnsforening er meget glad for, at du tager ansvar for din kat og vi vil gerne hjælpe med at få …